Ledige pladser fra  5. januar og frem 📝 Tilmeld dig lige her

Seniorhøjskole

Højskole for aktive seniorer fyldt med bevægelse og fællesskab

Oplev en uge på seniorhøjskole fyldt med fællesskab, bevægelse, lækker mad og inspirerende oplevelser. Vi starter hver dag med morgensamling, hvor vi synger fra højskolesangbogen, efterfulgt af bevægelse, der sætter gang i krop og sind. Herefter byder dagen på oplevelser i det smukke Nordjylland og spændende foredrag om alt fra kultur og historie til sundhed og livsstil, som giver stof til eftertanke og inspirerende samtaler.

På seniorhøjskole er der plads til alle, uanset træningsniveau. Sammen med de andre aktive seniorer får du mulighed for at bevæge dig gennem sjove og varierede aktiviteter – fra vandring og kajak til svømning og styrketræning. Det er aldrig for sent at begynde at bevæge sig, og vi giver dig masser af redskaber og motivation til at fortsætte, når du kommer hjem. Fællesskabet på højskole for seniorer skaber en unik stemning, hvor nye relationer opstår og styrkes i hyggelige rammer.

Seniorhøjskolen byder også på oplevelser udenfor højskolen. Vi skal bl.a. opleve Aalborgs kulturelle perler som Kunsten, Utzon Centeret, de farverige gavlmalerier og byens transformation fra gammel industri til et moderne rekreativt område ved havnefronten. Vi tager også på opdagelse i Nordjyllands smukke natur – besøg bl.a. Lille Vildmose, Rebild Bakker og det storslåede landskab ved Rubjerg Knude.

Overskrift

Mød andre aktive seniorer på seniorhøjskole

Oplev en uge fyldt med fællesskab, bevægelse og oplevelser

Billede/video

En uge på seniorhøjskole med fede oplevelser:

Fællesskab og bevægelse: Træn sammen med andre aktive seniorer og mærk glæden ved at bevæge sig i fællesskab.
Prøv forskellig sport: Kast dig ud i alt fra styrke, puls og udstrækning til svømning, kajak og vandring udendørs.
Sundhed og trivsel: Du lærer hvordan kosten og gode vaner spiller en vigtig rolle i din sundhed og trivsel.
Nordjyske oplevelser: Oplev både Aalborgs kulturelle perler og det smukke omkringliggende Nordjylland.
Velsmagende mad: Du bliver forkælet med lækker nærende mad, der tilfredsstiller kroppen og smagsløgene.

Hvornår udbydes seniorhøjskole?

Uge 45: Søndag den 2. november – lørdag den 8. november 2025
Tilmeld seniorhøjskole

Indkvartering

Alle kursister indkvarteres i renoverede lejligheder med bad, toilet og køleskab. Hvis vi selv skal sige det, er det de måske bedste højskoleværelser i Danmark. Dyner, puder, sengelinned, håndklæde findes på alle værelser. Derudover er der vaskemaskiner og tørretumblere i boligfløjen.

4.995 DKK pr. person (kurset er omfattet af reglerne om momsfri undervisning)
Prisen er inkl. kost, logi, linned, dyner, puder, sengelinned, 1 badehåndklæde samt 1 alm. håndklæde og undervisning. I forbindelse med din/jeres tilmelding betaler i for hele opholdet

Mod ekstra betaling: Enkeltværelse med bad á 600 DKK

Afbestilling

Det kan ske, at du bliver nødt til at afbestille dit kursus hos os, grundet sygedom eller andet. Derfor anbefaler vi, at du tegner en afbestillingsforsikring hos dit eget forsikringsselskab eller hos Europæiske Rejseforsikring.

Melder du afbud MERE end 1 måned før kursusstart får du 50% tilbage.
Melder du afbud MINDRE end 1 måned før kursusstart, ydes ingen refusion.
Du har 14-dags fortrydelsesret fra tilmeldingen. Hele beløbet for kurset opkræves efter de 14 dage

Ansvarlig for seniorhøjskole

Mads Friche