Ledige pladser fra  5. januar og frem 📝 Tilmeld dig lige her

Cykelkursus på højskole

Fællesskab og landevejscykling på racercykel

Er du klar til at tage din landevejscykling til næste niveau – eller er du nybegynder, der gerne vil prøve kræfter med en racercykel? Vores cykelkursus er for alle, uanset niveau. Her kombinerer vi glæden ved at cykle med højskolelivets stærke fællesskab og inspirerende aktiviteter.

Uanset om du er erfaren cykelrytter eller ny på racercykel, er der plads til dig på cykelkurset. Vi opdeler landevejscykling i forskellige grupper efter niveau, så alle får den bedste oplevelse. I løbet af ugen tager vi på tre fælles cykelture, hvor vi sammen udforsker de nordjyske landeveje og den omkringliggende natur. Turene vil være mellem 40 og 100 km, og vi tager hensyn til individuelle behov, så alle kan være med. Vi kombinerer udfordrende landevejscykling med storslåede naturoplevelser, mens vi nyder fællesskabet på to hjul.

Når vi ikke er ude på racercykel, samles vi på højskolen til fællesspisning med lækker mad, inspirerende foredrag og andre aktiviteter. Hver dag starter med en morgensamling, hvor vi sammen skyder dagen i gang. Derefter er der fælles aktiviteter såsom morgenbadning, aktiv restitution og fællessang, inden vi kaster os ud i landevejscykling. Højskolelivet handler om fællesskab, og på højskolen er der plads til at dele oplevelser, udveksle erfaringer og skabe relationer, der forhåbentlig varer ved.

Overskrift

Kombiner landevejscykling med højskolelivet

Tag din racercykel med på højskole og oplev fællesskabet på to hjul

Billede/video

Medbring på cykelkurset:

Cykel, cykeltøj til al slags vejr, sko, ekstra slanger, dækjern, cykelhjelm, cykelflasker, træningstøj og badetøj.
Det vil være muligt at have sin cykel på værelset eller i aflåst indendørs rum.
➡️ Se programmet for kurset på racercykel

Hvornår udbydes cykelkurset?

Uge 38: Søndag den 14. september – lørdag den 20. september 2025
Tilmeld cykelkurset

Indkvartering

Alle kursister indkvarteres i renoverede lejligheder med bad, toilet og køleskab. Hvis vi selv skal sige det, er det de måske bedste højskoleværelser i Danmark. Dyner, puder, sengelinned, håndklæde findes på alle værelser. Derudover er der vaskemaskiner og tørretumblere i boligfløjen.

4.995 DKK pr. person (kurset er omfattet af reglerne om momsfri undervisning)
Prisen er inkl. kost, logi, linned, dyner, puder, sengelinned, 1 badehåndklæde samt 1 alm. håndklæde og undervisning. I forbindelse med din/jeres tilmelding betaler i for hele opholdet

Mod ekstra betaling: Enkeltværelse med bad á 600 DKK

Afbestilling

Det kan ske, at du bliver nødt til at afbestille dit kursus hos os, grundet sygedom eller andet. Derfor anbefaler vi, at du tegner en afbestillingsforsikring hos dit eget forsikringsselskab eller hos Europæiske Rejseforsikring.

Melder du afbud MERE end 1 måned før kursusstart får du 50% tilbage.
Melder du afbud MINDRE end 1 måned før kursusstart, ydes ingen refusion.
Du har 14-dags fortrydelsesret fra tilmeldingen. Hele beløbet for kurset opkræves efter de 14 dage

Ansvarlig for cykelkurset

Jens Lund Jørgensen

30 års erfaring med licens landevejscykling, mtb, gravel og Zwift. Deltager ved VM Grand Fondo i Aalborg 2016.
Bachelor i Idræt fra Aalborg Universitet og Fysisk træner/underviser på Aalborg Sportshøjskole.

Jens Lund ansvarlig for cykelkurset