Højskole elevportræt

Højskoleophold som international elev

Fra Island til Danmark 🙌🏼

Íris valgte at rejse hele vejen fra Island til Danmark for at tage et halvt år på højskole, så hun kunne kombinere højskolelivet med at lære en ny kultur og et nyt sprog.
Vi har spurgt Íris hvorfor hun valgte at tage på højskole i Danmark og hvad hun synes om det:

Hvorfor valgte du at tage på højskole i Danmark?

Der var en pige der spillede volleyball med mig, som gik på højskole i Danmark og hun sagde at det var noget alle skal prøve fordi det var så sjovt. Så jeg tænkte at det var en god idé efter gymnasiet.

Hvorfor valgte du Aalborg Sportshøjskole?

Jeg så en annonce på instagram og jeg kiggede på hjemmesiden, og jeg kunne virkelig godt lide hvor sportsorienteret skolen er og hvor sjove hovedfag og sidefag den har.

Hvordan er det at være international elev?

Det er rigtig sjovt, jeg kan rigtig godt lide at være international elev fordi så lærer man ny kultur, og møder nye venner som jeg gerne vil besøge i fremtiden.

Hvad er det fedeste ved højskolelivet?

Det er at være sammen med de andre elever. De er altid klar på at lave sjove ting og træne, og bare være sammen med andre.

Hvad har du fået ud af dit højskoleophold?

Jeg har oplevet så mange nye og sjove ting med fantastiske mennesker. Og jeg synes at jeg er vokset som en person.

Hør hende svare på spørgsmålene i videoen ⬇️

Ny kultur og et nyt sprog 🙌🏼

Lísbet valgte også at rejse hele vejen fra Island til Danmark for at tage et halvt år på højskole, så hun kunne kombinere højskolelivet med at lære en ny kultur og et nyt sprog.
Vi har spurgt Lísbet hvorfor hun valgte at tage hele vejen til Danmark for at gå på højskole og hvad hun synes om højskolelivet:

Hvorfor valgte du at tage på højskole i Danmark?

Jeg var ikke klar til at gå på college og ville gerne prøve noget nyt.

Hvorfor valgte du Aalborg Sportshøjskole?

Jeg arbejdede med en kvinde, som gik her for 20 år siden og så ville jeg gerne møde nogle nye mennesker.

Hvordan er det at være international elev?

Det er virkelig sjovt, men det tager sådan en uge at forstå sproget, så du skal oversætte alt på islandsk i starten. Men det kommer .. det tager en uge eller sådan noget at forstå. Men det er virkelig sjovt, og det kommer.

Hvad har du fået ud af dit højskoleophold?

Jeg har mødt fantastiske mennesker og jeg har lært en masse nye ting. Og ja, det er bare så fedt og så sjovt.

Hør hende svare på spørgsmålene i videoen ⬇️